Make it a lifestyle not a duty

100 pass före midsommar var en utmaning som flödade på facebook i början av detta år. Jag tänkte att ja varför inte extra motivation är aldrig fel.Det startade väldigt bra då jag hur som helst älskar att träna så gör jag denna utmaning framförallt för mig själv och mina barn.
jag vill orka vara en pigg och glad mamma. För mår jag bra så orkar jag mer och då får barnen en roligare mamma. 
Nu har jag ju legat sjuk 1 månad vilket gör att jag "halkat" efter med passen och träningstillfällerna vilket gör att jag kommer inte nå upp till 100 pass före midsommar om jag inte tränar sönder mig vilket jag inte tänkt göra.
Var vill jag komma med detta då?
Jo detta är som mycket annat bara en utmaning, det är något lyckas man så lyckas man gör man det inte har man haft kul på vägen för det viktigaste är att göra det för sig själv i första hand. 
Slit inte ut dig för någon annans skull det tjänar ingen på.
 
Gör det för dig själv för att det passar in i ditt liv inte för att det är nå tvång, saker blir inte lika roliga om man känner sig tvingad till det . 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback